Veelgestelde vragen over de Toolkit

Hoe gebruik je deze toolkit? 

Kan ik tijdens een open dag deze vragen van de toolkit stellen?

Wat als je zoon of dochter niet wil aangeven bij de studie dat hij of zij autisme heeft?

Wat is een goed moment om met de toolkit te beginnen?

Hoe gebruik je de kaarten?

Waarom is het belangrijk om met de start-kaarten te beginnen, die gaan over de middelbare school en niet over studeren?

In welke volgorde moeten de thema’s behandeld worden?

Moet je alle kaarten bespreken?

Waarom staat in de handleiding soms niet meer dan 5 gesprekskaarten te behandelen?

Waarom wordt op een start-kaart de vraag gesteld “Welke tip zou jij een brugklasser geven”?

Hoe gebruik je de formulieren?

Waarvoor gebruik je het formulier "in kaart brengen"?

Waarvoor gebruik je het formulier "in mijn kracht"?

Hoe vaak mag ik het formulier IN KAART BRENGEN downloaden?

Waar dient het formulier IN MIJN KRACHT voor?

Wat zijn de regels en het beleid rondom studeren?

Nu ouders niet meer het aanspreekpunt zijn voor de opleidingsinstituten, maar alleen de studenten, mag je dan wel mee als ouder naar de oriënterend gesprekken?

BSA wat is dat?

Wat is de norm voor een positief Bindend Studie Advies (BSA)?

Als je een functiebeperking hebt, moet je dan ook voldoen aan de eisen van de BSA?

Hebben hogescholen en universiteit een standaard beleid rond studeren met een functiebeperking?